Açılan Suç Duyuruları Tam Liste

Efe Aydal
3 min readJun 19, 2020

Merhaba arkadaşlar. Kafanızın karışmaması için bana açılan suç duyurularının tam listesini yayınlıyorum.

  1. Adnan Hocaya hakaret: Kendisinin ve müridlerinin “Darwinistler için tecavüz normaldir, 11 Eylül’ü Darwinistler düzenlemiştir” gibi birçok iftirasına cevaben bir video hazırladım. Kendilerine “yalancı” ve “bunlar geri zekalıca ifadeler” dediğim için evime polis gelip eşimin önündeki bilgisayar dahil hepsinin içinden Harddiskleri aldı.
  2. Dine hakaretten hapis istemiyle dava: Bunun sebebi Fethullah’ın gençlik kolu olan bir dernekle dalga geçen bir video çekmemdi. O dönemde (2011) FETÖ, “Fethullah Hocaefendi” olarak anılıyordu ve kendisine karşı olan çoğu kişi davalanıyordu. Bu davaya müdahil olarak Adnan Oktar da katıldı. Dava 6 yıl sürdü. 6 avukatlarıyla davayı mümkün olduğunca uzattılar. Hatta suç tekrarından dolayı hapse girebilmem için video paylaşım tarihini bilerek farklı gösterdiler. Ama başarılı olamadılar. Hapis cezası aldım ama hükmün açıklanmasının geriye bırakılması verildi.
  3. Adnan Hocadan ilk davaya bağlı olarak tazminat davası
  4. Başbakana hakaret: O zaman başbakan olan Erdoğan’a çektiğim eleştiri videosunu başkası “hırsız akp, ş…. Tayyip” gibi bir başlıkla tekrar yükleyince hakaretten karakola çağrıldım.
  5. Dine hakaretten ifade verdim. Bunda herhangi bir gerekçe/paylaşım bile yoktu. Sadece biri Cimer’den “Efe dine hakaret ediyor” demiş.
  6. Facebook grubundan atılan biri kendine yediremeyerek “Efe dine ve cumhurbaşkanımıza hakaret ediyor” diye suç duyurusunda bulunmuş. Bu kişi kendisi muhalif ve dinsiz olmasına rağmen bunu diyor. Aynı kişi aynı zamanda beni savunan bir bayan kullanıcımın adına sahte hesaplar açarak “ben kaşarım, herkese veriyorum” şeklinde paylaşımlar yapıyordu.
  7. Gasp Bürosundan polislerin gelip beni evden alıp araçla Gasp Şubesine götürdüğü, “darp ettiler” falan demiyim diye önden muayeneye sokulduğum, “paramı aldılar” demiyim diye cüzdan içeriğine kadar her şeyin kayıt edildiği suç duyurusu. Gerekçesi birinin Twitter’da “Efe Aydal” ismiyle hesap açıp şehit bir polise hakaret etmesi. Bu da tabi ki takipsizlik aldı.
  8. a) Yine aynı kişinin aynı hesabından Cumhurbaşkanına hakaret eden video hazırlaması.
    b) Benim Hans Bilal videomda “neymiş efendim Reisullah hazretleri memleketi satmış” dememin “Reisullah derken cumhurbaşkanından mı bahsediyorsun” denerek soruşturma açılması.
  9. “Cumhurbaşkanına hakaret etti” diye ihbar edilerek açılan dava. Bunun süreci devam ediyor. “Recep Tayyip Erdoğan: Mağdur” yazan ve davacının direkt Cumhurbaşkanı olduğu dava bu dava.
  10. “Atatürk’e hakaret etti” diye açılan suç duyurusu. Gerekçesi, bir adminim podcastlerden birine bir thumbnail koymuş. Bu thumbnail’da Türkiye haritası var, içinde bir yerde yarı çıplak bir kadına bir üfürükçü hoca okuyup üflüyor. Atatürk de bu haritaya baktığı için “Atatürk’ü çıplak kadınlara bakıyor gibi göstermişler” demiş. Unutmayın bütün bunlar sayfalarca kağıda tonere mürekkebe elektriğe mal oluyor.
  11. Narkotikten gelen suç duyurusu. Uyuşturucuya özendiren paylaşım yaptığım için ifadeye çağırdılar. Gelişmeleri öğrenince paylaşırım. Atatürkçü olduğu için kendi ülkesinde sıkıntı yaşayan birine “Atatürk’e hakaret ediyor” denildi, şimdi de Uyuşturucu belgeseli yapıp bir sürü kişinin “sayende uyuşturucuyu/sigarayı/alkolü bıraktım” dediği birisine uyuşturucuya özendirmekten dava açılıyor. Kimin açtığını ve hangi paylaşım olduğunu öğrenince yazarım.
    Edit: “Kırmızı Hap 2 — Uyuşturucu ve Hayat” isimli uyuşturucu belgeselimi görüp uyuşturucuya özendirdiğimi düşünerek hakkımda yakalama kararı çıkarmışlar. Sanırım başıma gelen en garip suç duyurusu buydu.
  12. Bunu yazarken aradılar tekrar ifadeye gidiyorum (şaka değil gerçek). Bunu da öğrenince yazarım.
    Edit: 12. suç duyurusu Cumhurbaşkanına hakaret ve tehditten. Podcastte okuduğum bu haberi “Haberi okuyorum” dememe rağmen benim ifadelerimmiş gibi gösterip hakaret etti demişler:
    https://tr.sputniknews.com/turkiye/202002241041466451-chp-lideri-kilicdaroglunun-avukati-celik-17-25-aralik-ses-kayitlari-dogru-bilirkisi-raporu-aldik/
  13. En garip suç duyurusu 11 demiştim ama ondan daha garibi geldi. Bu listeyi yazdığımda, listenin dördüncü maddesinden dolayı suç duyurusunda bulunuldu (“Cumhurbaşkanına hakarett etti” diye) ve karakola ifade vermeye gittim. Şaka değil.
  14. Daha önceden takipsizlik gelen “Atatürk’e hakaret” suçlaması aynı şekilde tekrar gelmiş. Bir yanlışlık mı var bilmiyorum ama ifadesini verdim.
  15. TBMM’de çıkan kavga ile ilgili eleştirilerim hakaret olarak tanımlanıp suç duyurusunda bulunmuşlar.
  16. Bıyık takıp “Evet arkadaşlar Twitch’ten paraaa topluyorum” diye çektiğim video için “Cumhurbaşkanını taklit ederek eğleniyor” demişler (ifade aynen bu). Cumhurbaşkanıyla ne alakası var ben rastgele bir karakter yaptım. Üstüne alınan alınır.
  17. Fatih Tezcan’ın “Kemalist terör örgütü” paylaşımını “Sessiz kalan Atatürkçüler utanmalı. Atatürk’e terörist demenin cezası yok” diyerek quote retweet’lemiştim. Buna “Atatürk’e hakaret etti” diye suç duyurusunda bulunmuşlar. Ciddi ciddi Fatih Tezcan’ı retweetlediğim için onunla aynı görüşte olduğum söylenmiş. “Atatürk’e terörist demenin cezası yok” diyerek de Atatürk’e hakaret etmişim.
  18. “AKP Nasıl Hala Başarılı Olabiliyor” ve “Bu Podcasti AKP’li Tanıdıklarınıza Yollayın” isimli podcastlerimden dolayı 216'dan suç duyurusunda bulunmuşlar. Podcastin neresinde suç unsuru olarak ne dediğim bile belirtilmemiş. Ben hariç 3 kişi daha (Yakup Deniz, İbrahim Atabey, Din ve Mitoloji) aynı yerde şikayet edilmiş. Cimer’den millete dava açmayı iyice çocuk oyuncağına çevirdiler.

--

--